http://www.gazetadeagricultura.info/plante/plante-medicinale-si-aromatice/480-plante-aromatice/17098-parfum-de-profitabilitate-culturile-de-lavanda.html
Ce trebuie sa stii despre cultura lavandei:
-
- Daca nu aveti experienta in domeniu, este recomandat sa incepeti cu o suprafata mica, astfel incat sa va obisnuiti cu procedurile de cultivare;
- Se recomanda plantarea butasilor pe un teren inclinat. Solul nu trebuie sa balteasca de apa, inundatiile fiind cel mai mare pericol pentru culturile de lavanda;
- Este foarte important ca solul sa aiba un pH cu valori cuprinse intre 6,5 si 7,5;
- Plantarea butasilor se face fie in luna martie, fie in octombrie-noiembrie;
- Butasii de lavanda se vor sadi la o distanta de aproximativ 50 de centimetri unii de ceilalti, respectiv de 100 de centimetri intre randuri;
- Se recomanda sa investiti intr-un sistem de irigatie bine pus la punct (prin picurare), mai ales in primul an, cand planta se afla in crestere. O alternativa foarte intalnita in cazul culturilor din Romania este udarea printre randuri dintr-un tractor/masina cu rezervor exterior de apa;
- Plantatiile situate in zone cu temperaturi medii zilnice ridicate (peste 20 de grade Celsius) se maturizeaza timpuriu;
- Recoltarea lavandei se face de obicei manual, prin secerare, in luna iunie;
- Lavanda ajunge la maturitate abia in anul trei;
- Irebicidul se poate aplica in lunile octombrie si noiembrie sau la sfarsitul lunii februarie, inainte ca planta sa inverzeasca.
Uleiul volatil de lavanda – cea mai avantajoasa valorificare a culturii
Pentru obtinerea unui ulei de lavanda cat mai bun calitativ, florile trebuie culese in perioada de inflorire deplina, cand contin maximum de eteri. Uleiul de lavanda este un compus complex insumand peste 150 de constituenti activi. Uleiul este bogat in esteri (molecule aromatice cu proprietati antispasmodice calmante si stimulatoare), constituenti botanici cu rol antiinflamator, antiviral si antibacterian.
In ce domenii se poate valorifica productia de lavanda?
-
- companii farmaceutice naturiste;
- producatori de ceaiuri;
- industria alimentara;
- industria parfumurilor si distilerii;
- companii de produse cosmetice si de infrumusetare;
- apicultura;
- persoane/firme interesate de achizitia butasilor;
- firme de decoratiuni si cu profil peisagistic.